31 lip 2015

Matura to bzdura?

Przeglądając ostatnio internety natknęłam się na filmy ukazujące ludzi próbujących odpowiedzieć na zadane im pytania. Nie chcę tu nikogo reklamować ale chyba po tytule większość zorientuje się o co mi chodzi. Delikatnie mówiąc, doszłam do wniosku, że albo wycinają ludzi inteligentnych i znających odpowiedzi, albo po prostu takich nie mają - co jest bardziej prawdopodobne. Rozumiem, że po pracy, zmęczeni, nie pamiętają - ale bez przesady, jakąś wiedzę się jednak ma, albo raczej powinno mieć. Ci ludzi są dorośli, więc pewnie maturę już mają za sobą - być może nie wszyscy, ale wiadomo, nikt nie wie - utwierdza to w przekonaniu, że ten egzamin jest tylko mało znaczącym elementem nie świadczącym o naszej wiedzy. Ja mam jeszcze trochę czasu, co prawda są to 4 lata szkolne, a wydaję mi się że wiem więcej od niektórych ludzi tam występujących, co nie jest jakąś wybitną umiejętnością. Nie chcę wrzucać wszystkich do jednego worka i nikogo obrażać, ale mówię co widziałam. I co wiem. Tyle - dziękuję, dobranoc. W końcu trzeba się wyspać, bo jutro czeka mnie sześciogodzinna podróż samochodem. Trzymajcie kciuki, bo zabrałam poduszkę i książkę. 

4 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą co do matury :) Miłej podróży!

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też się nie raz nad tym zastanawiałam. Myslę, że przez nadmiar zaawansowanej już nauki, ludzie zapominają podstawy :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. oglądałam ten film i niezle się zdziwiłam haha
    na początku myślałam, że ci ludzie specjalnie odpowiadają zle, ale najwidoczniej nie...
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oszukujmy się - większość Naszego społeczeństwa nie jest zbyt inteligentna. I wydaje mi się, że przeciętny Kowalski nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania, które prowadzący zadaje w tym programie. Jednak trzeba brać też pod uwagę to, że ludzie głupieją przy mikrofonie i kamerze - a to wiem z własnej autopsji :). Jednak post ciekawy :).
    Pozdrawiam i zapraszam :-)

    PS. Tak naprawdę nauka do matury nie wnosi nam nic co przydałoby się nam w późniejszej edukacji czy życiu,

    OdpowiedzUsuń